Realtime avatar Rico

‘Virtual beings will be our heroes, comedians, voices of change, friends of tomorrow…’ (Laura Mingail)

Mijn huidige focus ligt op een volledige avatar – waardoor ik details over spiergroepen, huidstructuren en het algehele uiterlijk (poseren & belichting) verder kan verfijnen.

Het voorbeeld dat ik deel is een work-in-progress van het hoofd in Unity3D – allemaal realtime weergegeven zonder post-effecten. Het is een test van de gezichtsuitrusting gekoppeld aan een lip-sync-systeem.

Met deze opstelling kan de avatar in feite fungeren als een interactieve gastheer, acteur, spreker of digitale twin – gekoppeld aan innovatieve trends zoals kunstmatige intelligentie, augmented & virtual reality, robotica, chatbots, gaming en 3D-print. Of het kan worden geïntegreerd in bestaande productiepijpleidingen voor b.v. Reclame, Evenementen en tv-uitzendingen.

Opmerking – hoewel er meerdere manieren zijn om een ​​3D-personage te maken – zoals 3D-scannen, automatisch genereren vanuit afbeeldingen en waarschijnlijk meer technologie die eraan komt – kies ik ervoor mijn avatars ‘met de hand’ te maken. Dit dwingt me om de menselijke anatomie tot in de kleinste details te begrijpen, wat een schone basis biedt voor animatie-rigging en realtime inzetbaarheid. Bovendien biedt deze benadering een basis voor grote artistieke vrijheid en kan ik ELK denkbaar wezen creëren.

Benieuwd naar jouw input en / of opmerkingen!

Bekijk ook mijn ArtStation portfolio voor meer beeldmateriaal.

Bekijk de films

Leave a Reply