ARKit realtime character

ARKit realtime character

Deze week lag de focus op het testen van de integratie van mijn realtime avatar in het Augmented Reality platform van Unity3D – ARFoundation – dat gelijktijdige ontwikkeling mogelijk maakt voor Apple’s ARKit en Google’s ARCore.

Mijn uitdaging hier was om een hoge visuele textuurkwaliteit te behouden – dus standaardmaterialen en shaders waren geen optie voor mij. Dus vond ik een oplossing om de Lightweight Render Pipeline (LWRP) van Unity3D te integreren – dit biedt momenteel het hoogste niveau van visuele effecten in Augmented Reality.

Ondertussen werkt Unity3D aan ondersteuning voor High-Definition Render Pipeline (HDRP) – dat nog meer spectaculaire functies heeft, maar ook meer krachtige hardware nodig heeft om deze te ondersteunen. Mijn 3D avatars zijn klaar voor HDRP.

Mijn demo toont een ‘snelle’ test van een markerloze Augmented Reality-scene gemaakt in ARFoundation. De avatar kan worden geleverd als een rigged 3D-model, zodat u deze naar wens kunt integreren en animeren – voor AR, VR of andere 3D-toepassingen en compatibel met UnrealEngine.

Bekijk ook mijn ArtStation portfolio voor meer beeldmateriaal.

Bekijk de film

Leave a Reply